onsdag 20 maj 2009

När du har gäster, glöm inte resterna!

När vi bjuder hem folk på middag blir det gärna mycket mat över, vi vill ju inte att maten ska ta slut. Efter en stor middag är det lätt hänt att maten får stå framme alldeles för länge, medan man har trevligt tillsammans med gästerna. Snälla, ta 5 minuter och lägg lock på kastrullerna, plast på uppläggningsfaten och kyl ner maten. Sen kan ni göra finliret och lägga över allt i byttor och burkar när gästerna gått hem. Bakterierna växer snabbt till sig i rumstemperatur.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Missvisande siffror i Fredagens metro - det måste väl vara tvärtom?

Victor sa...

Kul att du sett artikeln! Siffrorna stämmer. En middag med nötkött ger mycket större utsläpp (10,5 kg koldioxid) än en med viltkött (1,1 kg koldioxid).
Kicki

Kicki sa...

Hej igen Eva!
Det var jag som svarade på ditt inlägg, men Victor var visst inloggad utan att jag visste om det.
Kicki

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Som JAG läste det blev det fel.

När jag sedan läste det med glasögon blev det rätt.

:D

Kicki sa...

Hej igen Eva!
Jag läste artikeln igen och jag förstår att man kan missuppfatta den. Rubriken har de skrivit "åt fel håll", men precis under när de jämfört de båda alternativen har de skrivit rätt underrubrik.
Kicki

Unknown sa...

Njae.. det var snarare så att jag inte såg 'kommat' på rätt plats..

Livet är spännande utan läsglasögon. Jag satt på rätt tåg iallafall.